تشریح:
جس شخص نے جمعہ جماعت اور نماز کے وقت میں ایک رکعت پالی۔ اس نے نماز کی ادائگی اور فضیلت پالی۔ اس طرح جمعہ کی ایک رکعت پائے۔ تو ایک رکعت اور پڑھے۔ ورنہ چاررکعت مکمل کرے۔ آئمہ کرام سفیان ثوری۔ ابن مبارک۔ شافعی۔ احمد اور اسحاق یہی بیان کرتے ہیں۔ علامہ محمد عبد الرحمٰن مبارکپوری صاحب تحفۃ الاحوذی نے مسلک احناف کو ترجیح دی ہے۔ کہ مقتدی امام کے ساتھ نماز کا کچھ حصہ بھی پالے چاہے تشہد ہی کیوں نہ ہو تو وہ باقی نماز دو کعت ہی جمعہ کی پوری کرے گا۔ اورظہرکی نماز نہیں پڑھے گا۔ واللہ أعلم۔
الحکم التفصیلی:
(قلت: إسناده صحيح على شرط الشيخين. وقد أخرجاه وأبو عوانة في صحاحهم . وصححه الترمذي) . إسناده: حدثنا القعنبي عن مالك عن ابن شهاب عن أبي سلمة عن أبي هريرة.
قلت: وهذا إسناد صحيح على شرط الشيخين؛ وقد أخرجاه كما يأتي. والحديث في موطأ مالك (1/28) ... بهذا الإسناد. وعنه: أخرجه البخاري (1/100) ، ومسلم (2/102) ، وأبو عوانة (2/79) ، والنسائي (1/95) ، والبيهقي (2/202) كلهم عن مالك... به. وأخرجه مسلم وأبو عوانة، والنسائي، والترمأي (2/403) ، والدارمي (1/277) ، وابن ماجه (1/346) ، وابن حبان (1480- 1484) ، وأحمد (1/242 و 271 و 285 و 375) من طرق أخرى عن ابن شهاب... به؛ وزاد مسلم وابن حبان: كلها . وزاد البخاري وابن حبان: وليتمَّ ما بقي . وقال الترمذي: حسن صحيح . وله عند النسائي طريق ثانية. وعند أحمد (2/265) ثالثة. وله شاهد من حديث ابن عمر... مرفوعاً؛ بلفظ: من أدرك ركعة من صلاة الجمعة أو غيرها؛ فقد أدرك الصلاة . أخرجه النسائي وابن ماجه بسند جيد.