تشریح:
مجاہدین جو جہاد وقتال میں مشغول ومصروف ہوں۔ ان کے اہل وعیال کی جان مال اور آبرو کی حفاظت اور ان کی خدمت کرنا انتہائی اجر وثواب کا کام ہے۔ اور ان میں خیانت وخباثت کا مظاہرہ ایسے ہے، جیسے کوئی اپنی ماں کے ساتھ یہ معاملہ کرے۔ اور اسی پر ان لوگوں کو قیاس کیا گیا ہے۔ جو دین اسلام کی دیگر فکری حدود مثلا تعلیم وتعلم کے سلسلے میں اپنے گھروں سے غائب ہوں۔ تو ان کے اقرباء اور دیگر افراد معاشرہ پر لازم ہے۔ کہ ان کے اہل وعیال کے تحفظ وحرمت کا پوری طرح خیال ر کھیں، جیسے کہ اپنی مائوں کا تحفظ کرتے ہیں۔
الحکم التفصیلی:
(قلت: إسناده صحيح على شرط مسلم. وقد أخرجه هو وأبو عوانة وابن حبان) . إسناده: حدثنا سعيد بن منصور: ثنا سفيان عن قَعْنَب عن علقمة بن مَرْثَد عن ابن بريدة عن أبيه.
قلت: وهذا إسناد صحيح على شرط مسلم؛ وقد أخرجه كما يأتي. وابن بريدة: هو سليمان. وقعنب: هو التميمي الكوفي. وسفيان: هو ابن عيينة. والحديث أخرجه مسلم (6/43) ... بإسناد المصنف ومتنه. وأخرجه البيهقي (9/173) عن المصنف. وأخرجه الحميدي في مسنده (907) ، وعنه البيهقي أيضاً: ثنا سفيان...به. وأخرجه النسائي (2/67) : أخبرنا عبد الله بن محمد بن عبد الرحمن: حدثنا سفيان... به؛ وزاد في آخره: ترون يدع من حسناته شيئاً؟! . ثم أخرجه هو، ومسلم وأحمد (5/352 و 355) ، وابن حبان (4615 و 4616) ، وأبو عوانة (5/69- 73) - وبعضهم جعله من رواية عبد الله بن بريدة- من طرق أخرى عن علقمة بن مرثد... به. وزاد مسلم- بعد قوله: في أهله -: فيخونه فيهم . ولأحمد معناها.