تشریح:
فائده: حدیث میں مذکور دعا عام سجدے کی دعا ہے۔ سجدہ تلاوت کی دعا اس سے قبل حدیث (1053) میں گزر چکی ہے۔ اس سے یہ با ت معلوم ہوئی کہ سجدہ تلاوت کی جودعا ان الفاظ سے مروی ہے۔ (سجد وجهي للذي خلقه وشق سمعه وبصره بحوله وقوته) (جامع الترمذي، الصلاۃ، باب ماجاء ما یقول فی سجود القرآن، حدیث:580) ’’میرے چہرے نے اس ذات کوسجدہ کیا جس نے اسے پیدا کیا اوراپنی قدرت وطاقت سے اس کے کان بنائے اور آنکھیں بنایئں۔‘‘ مستدرک حاکم میں ان الفاظ کے بعد یہ بھی ہے۔ (فَتَبَارَكَ اللَّـهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ) (المستدرک للحاکم:220/1) پس اللہ بہت برکتوں والا ہے۔ بہترین پیدا کرنے والا ہے۔ یہ دراصل عام سجدوں میں پڑھی جانے والی دعا ہے۔ جیسا کہ صحیح مسلم (حدیث 771) کی روایت سے بھی معلوم ہوتا ہے۔ اور سجدہ تلاوت کی دعا وہ ہے۔ جو حدیث 1053 میں گزری۔ سجدہ تلاوت کی دعا کی تحقیق کی بابت دیکھئے: (سنن ابی داؤد (اُردو) مطبوعہ دارالسلام حدیث 1414 کافائدہ۔)
الحکم التفصیلی:
(قلت: إسناده صحيح على شرط مسلم. وأخرجه هو وأبو عوانة في
صحيحيهما . وقال الترمذي: حديث حسن صحيح ) .
إسناده: حدثنا عبيد الله بن معاذ: نا أبِي: نا عبد العزيز بن أبي سَلَمَةَ عن
عَمه الماجِشُون بن أبي سَلَمَةَ عن عبد الرحمن الأعرج عن عبيد الله بن أبي رافع
عن عَلي بن أبي طالب.
قلت: وهذا إسناد صحيح على شرط مسلم.
(3/346)
والحديث أخرجه أبو عوانة في صحيحه (2/100- 101) من طريق المصنف.
وأخرجه الطيالسي (رقم 152) : حدثنا عبد العزيز بن عبد الله بن أبي
سلمة... به.
وأخرجه مسلم (2/185- 186) ، وأبو عوانة أيضا، والترمذي (2/250- 251
- طبع بولاق) ، والدارقطني (ص 111) ، والبيهقي (2/32) ، وأحمد (رقم 729
و 3 8) من طرق أخرى عن عبد العزيز... به. وقال الترمذي:
حديث حسن صحيح .
وأخرجه النسائي (1/142 و 161 و 169) مفرقاً، دون الذكر بعد الركوع وبعد
السلام.
وروى الدارمي (1/282 و 351) منه دعاء الاستفتاح والذكر بعد الركوع.
والخرائطي في مكارم الأخلاق (ص 6) دعاء الاستفتاح إلى قوله: لا
يصرف سيئها إلا أنت .
ورواه الطحاوي (1/117) إلى قوله:ا وأنا أول المسلمين