تشریح:
فوائد و مسائل: (1) اس روایت کا ایک پس منظر ہے کہ جناب قاسم بن محمد کی والدہ ام ولد (لونڈی) تھیں اور اس کی تربیت کے اثر سے جناب قاسم کے عربی تکلم میں قدرے لحن تھا۔ اس پر حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا نے انہیں تادیب کی تو وہ کچھ خفا ہوگئے اور کھانا چھوڑ کر نماز پڑھنے لگے۔ اس پر حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا نے انہیں یہ حدیث سنائی اور امربالمعروف کا فریضہ ادا کیا۔ (2) خیال رہے کہ بھوک اور قضائے حاجت ایسے فطری امور ہیں جوانسان کے اپنے کنٹرول میں نہیں ہوتے۔ شریعت نے خصوصی طور پر ان سے فراغت حاصل کر لینے کا حکم دیا ہے، مگر ایسے اعمال جو انسان کے اپنے بس میں ہوں مثلاً کوئی کام ادھورا رہا ہو یا ویسے ہی ذہن پر سوار ہو تو دینی تقاضا یہ ہے کہ انسان ان امور سے اپنے آپ کو خالی الذہن کرکے نماز کی طرف متوجہ ہو اور اپنے کام یا تو قبل از نماز نمٹا لے یا بعد از نماز مکمل کرے، مثلاً سفر میں جمع بین الصلوٰتین کی رخصت موجود ہے۔ ماں کوبچہ پریشان کررہا ہو، تو اجازت ہے کہ اسے اٹھا کر نماز پڑھ لے۔
الحکم التفصیلی:
(قلت: إسناده صحيح على شرط الشيخين. وأخرجه أبو عوانة في صحيحه من طريق المؤلف. وصححه الحاكم، ووافقه الذهبي. وأخرجه مسلم في صحيحه ، وكذا ابن حبان (2070 و 2071) ) .إسناده: حدثنا أحمد بن محمد بن حنبل ومحمد بن عيسى ومسدد- المعنى- قالوا: ثنا يحيى بن سعيد عن أبي حَزْرَةَ: ثنا عبد الله بن محمد- قال ابن عيسى
في حديثه- ابن أبي بكر- ثمّ اتفقوا- أخو القاسم بن محمد. وهذا إسناد صحيح على شرط الشيخين. والحديث أخرجه أبو عوانة (1/268) عن المصنف. وهو في المسند (6/43- 54) بهذا المسند. وأخرجه الحاكم (1/168) من طريقه ومن طريق مسدد أيضا شاهدالحديث عبد الله بن الأرقم الذي قبله، وصححه هو، والذهبي. وأخرجه مسلم (1/78- 79) ، وأبو عوانة أيضا، وأحمد (6/73) عن إسماعيل ابن جعفر قال: أخبرتي أبو حزرة القاص عن عبد الله بن أبي عتيق عن عائشة... المرفوع منه فقط. وعبد الله بن أبي عتيق هذا: هو عبد الله بن محمد بن عبد الرحمن بن أبي بكر الصديق، يعرف بابن أبي عتيق، وأبو عتيق كنية أبيه محمد بن عبد الرحمن ابن أبي بكر الصديق وهو ابن عم القاسم بن محمد وأخيه عبد الله هذا. فقد اختلف على أبي حزرة في اسم شيخه. فيحيى- وهو ابن سعيد- يقول: عنه عن عبد الله بن محمد.
وإسماعيل يقول: عنه عن عبد الله بن أبي عتيق. قال الحافظ في التهذيب : وهو المحفوظ ! كذا قال!ونحن نرى أن كليهما محفوظ، وأن لأبي حزرة فيه شيخين؛ بل ثلاثة. والثالث: هو القاسم أخو عبد الله: أخرجه الطحاوي في المشكل (2/404) من طريق يحيى بن أيوب عن يعقوب بن مجاهد أن القاسم بن محمد وعبد الله بن محمد نبآه عن عائشة...
به وتابعه عنده: حسين بن علي الجعفي عن أبي حزرة عن القاسم وحده.