تشریح:
فوائد و مسائل:
(1) اسلام کے احکام میں انسانی فطری کی کمزوری کو ملحوظ رکھا گیا ہے۔ بھول جانا انسان کی فطرت ہے۔ اس لئے اللہ تعالیٰ نے بھول کر کئے ہوئے کام کو گناہوں میں شمار نہیں کیا۔روزے کے بارے میں مزید رحمت فرمائی کہ کھانے پینے کے باوجود روزے کو قائم قراردیا۔ اللہ کے کھلانے پلانے کا یہی مطلب ہے۔
(2) بھول کر کھانے پینے سے یہ نہیں سمجھنا چاہیے کہ گناہ ہو یا نہ ہو۔ روزہ تو قائم نہیں رہا کیونکہ روزہ تو کھانے پینے سے پرہیز کا نام ہے۔ اور وہ پرہیز ٹوٹ گیا ہے روزہ دار کو چاہیے کہ روزے کا باقی وقت اسی طرح گزارے۔ جس طرح عام حالات میں روزے کی پابندیوں کے ساتھ گزارتا ہے۔ اس کا یہ روزہ شرعاً صحیح ہوگا۔ لہٰذا اس کی قضا لازم نہیں ہوگی۔ نہ کوئی کفارہ ادا کرنا ہوگا۔
الحکم التفصیلی:
. قلت : واسناده صحيح . الرابعة : عن أبي سلمة عنه بلفظ : ( من أفطر في شهر رمضان ناسيا فلا قضاء عليه ولا كفارة ) . أخرجه ابن حبان ( 906 ) والحكم ( 1 / 430 ) وصححه على شرط مسلم ! ووافقه الذهبي وأخرجه الدارقطني والبيهقي وقالا : ( كلهم ثقات ) . قلت : واسناده حسن . الخامسة : عن الحارث بن عبد الرحمن بن أبي ذياب عن عمه عنه . أخرجه الدارمي وإسناده حسن في المتابعات . وله عند الدارقطني طرق أخرى عنه لكنها معلولة فاضربنا عنها . وله شاهدان : الاول : عن أم إسحاق مولاة أم حكيم بنت دينار . ( أنها كانت عند رسول الله صلى الله عليه وسلم فاتي بقصعة من ثريد فأكلت معه
ومعه ذو اليدين فناولها رسول الله صلى الله عليه وسلم عرقا فقال : يا أم إسحاق أصيبي من هذا فذكرت أنى صائمة فرددت يدي لا أقدمها ولا أؤخرها فقال النبي صلى الله عليه وسلم : ما لك ؟ قالت : كنت صائمة فنسيت فقال ذو اليدين : الان بعد ما شبعت ؟ ! فقال النبي صلى الله عليه وسلم : ( أتمي صومك فإنما هو رزق ساقه الله إليك ) . أخرجه الامام أحمد ( 6 / 367 ) عن بشار بن عبد الملك قال : حدثتني أم حكيم بنت دينار عنها . قلت : وهذا سند ضعيف أم حكيم هذه لا تعرف وبشار مختلف فيه . والشاهد الاخر : عن الحسن قال : بلغني أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : فذكره مثل حديث أبي هريرة . أخرجه أحمد ( 2 / 395 و 493 ) . وإسناده مرسل صحيح . فصل