تشریح:
فوائد و مسائل:
(1) نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کے زمانے میں مسجد سادہ اور کچی تھی۔ اس لئے اونٹ وغیرہ کے آنے سے منع نہیں کیا گیا۔ ممکن ہے اونٹوں کے بٹھانے کے لئے جگہ مخصوص ہو۔ اس بنا پرآجکل مسجد کے ساتھ سائیکلوں سکوٹروں اور گارڑیوں وغیرہ کے لئے جگہ خاص کی جا سکتی ہے۔
(2) مجلس میں معزز شخصیت کے لئے نمایاں نشست مخصوص کی جاسکتی ہے۔ تاکہ آنے والے اجنبیوں کو پہچاننے میں مشکل نہ ہو۔
(3) اگر سوا ل کرتے ہوئے ادب و احترام کا مناسب خیال نہ رکھ سکے۔ تو عالم کو چاہیے کہ ناراضی محسوس نہ کرے۔
(4) ایک راوی کی روایت (خبر واحد) قابل قبول ہے۔ جب کہ وہ راوی قابل اعتماد (ثقہ) ہو۔
(5) عالم کے پاس سفر کرکے جانا اور اس سے مسائل کی تحقیق کرنا مستحسن ہے۔
(6) نازل سند کے ساتھ حدیث معلوم ہو تو عالی سند حاصل کرنے کی کوشش کرنا اچھی بات ہے۔
(7) قراءت علی الشیخ بھی حصول علم کا ایک درست طریقہ ہے۔
(8) جب قوم کسی فرد کو اپنا نمائندہ منتخب کرلے تو پھر ا س کی کاروائی پر اعتماد کرنا چاہے۔ اِلَّا یہ کہ اس سے واضح غلطی سرزد ہوجائے۔
الحکم التفصیلی:
(قلت: إسناده صحيح على شرط مسلم. وأخرجه البخاري في "صحيحه " بتمامه، وهو: ... فمشدِّد عليك في المسألة، فلا تجد عليّ في نفسك، فقال: " سل عمّا بدا لك ".
فقال: أسألك بربك ورب من قبلك: الله أرسلك إلى الناس كلهم؟ فقال: " اللهم! نعم ".
قال: آنْشُدك بالله: آلله أمرك أن نصلي الصلوات الخمس في اليوم والليلة؟ قال: "اللهم! نعم ".
قال: أنشدك بالله: آلله أمرك أن نصوم هذا الشهر من السنة؟ قال: "اللهم! نعم ".
قال: أنشدك بالله: آلله أمرك أن تأخذ هذه الصدقة من أغنيائنا فتقسمها على فقرائنا؟ فقال النبي صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
"اللهم! نعم ".
فقال الرجل: امنت بما جئت به، وأنا رسولُ مَن ورائي من قومي، وأنا ضِمَامُ بن ثعلبة، أخو بني سعد بن بكر.
وأخرجه مسلم وأبو عوانة في "صحيحيهما" بأتم منه، وزادا في آخره: ثم ولى،
قال: والذي بعثك بالحق؛ لا أزيد عليهن ولا أنقص منهن، فقال النبي صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
" لئن صدق ليدخُلَنَ الجنة ") .
إسناده: حدثنا عيسى بن حماد: أنا الليث عن سعيد المَقْبُرِي عن شَرِيك بن
عبد الله بن أبي نَمِرٍ أنه سمع أنس بن مالك يقول...
قلت: وهذا إسناد صحيح على شرط مسلم.
والحديث أخرجه البيهقي (2/444) من طريق المصنف.
وبإسناده: أخرجه النسائي (1/297) ، وابن ماجه (1/427- 428) بتمامه.
وأخرجه البخاري (1/122- 124) ، وأحمد (3/168) من طرق أخرى عن الليث... به.
وللحديث طريق أخرى بأتم منه: أخرجه مسلم (1/32) ، وأبو عوانة (1/2-
3) ، وأحمد (3/143 و 193) من طرق عن سليمان بن المغيرة عن ثابت عن أنس.
وعلقه البخاري (1/125) .
إيمان ابن أبى شيبة (5)